Root - EN

Dostupnost: ihned
Skladem: 1 ks    Prodejna: na objednávku   
Záruční lhůta: 24 měsíců

Cena s DPH: 1 299 Kč
Jazyk
Angličtina
Počet hráčů
2 - 4
Věk
10+
Herní doba
60 - 90 min.
Téma
Fantasy
Strategická hra
Válečná hra
Zvířata

Popis produktu

Oblíbená strategická fantasy desková hra ROOT v angličtině. Postavte se do čela jedné z lesních frakcí a získejte kontrolu nad lesní říší.

Jde o fantasy, ve které jsou zvířatům přisouzeny lidské schopnosti a zároveň jejich vlastnosti dělají hru asymetrickou. Zvířata používají středověké nástroje a zbraně, díky nimž se snaží ovládnout co nejvíce lesních mýtin. KAždý hráč ovládá jednu z lesních frakcí: kočky pod vedením Markýzy z Kocourova, rody Orlího hnízda, Lesní alianci a Tuláka.

Hra Root v angličtině obsahuje: 

  • Zákon lesní říše (pravidla v angličtině) 
  • Výuku hraní (výuková pravidla v angličtině) 
  • herní plán 
  • 4 desky hráčů 
  • 56 figur bojovníků jednotlivých frakcí
  • 98 karet 
  • 93 žetonů

Příprava hry: Na začátku si každý hráč vybere svoji frakci, sedne si podle pořadí na druhé straně hráčské desky, a obdrží hráčskou desku, komponenty, figurky a karty (každý pět karet), na mapu je potřeba umístit 4 ruiny, které může prozkoumávat tulák. Poté se na hrací desku umístí komponenty jednotlivých frakcí a umístí je přesně podle pořadí na druhé straně hráčských desek.

Průběh hry: hru začíná náhodně zvolený hráč a střídají se po kolech dokud jedna z frakcí nedosáhne 30 bodů. Každý má několik univerzálních pravidel, jako je princip pohybování se mezi mýtinami, placení karet, boj a získávání vítězných bodů. Kolo každého hráče má tři fáze: rozbřesk, bílý den a večer 
  • Kočky jsou frakce na počátku nejpočetnější a ovládají téměř celý les. Jejich záměrem je těžit dřevo a s jeho pomocí budovat na ovládaných mýtinách nové stavby. Během rozbřesku umisťují na každou svou pilu žeton dřeva. Během bílého dne pak mohou nejprve pomocí svých postavených dílen vyrobit karty ze své ruky a poté mohou provést 3 z následujících akcí: Bitva; pochod – provedou dva pohyby; verbování – v každém sídle verbíře naverbují dalšího bojovníka; stavba – ze získaného dřeva lze stavět další pily, dílny nebo sídla verbíře; přesčas – v pilách se natěží další dřevo, ale stojí to kartu z ruky. Večer kočky doberou z balíčku karty do ruky – jejich množství se odvíjí od množství postavených staveb. Vítězné body získávají kočky za každou postavenou budovu. 
  • hra za Orly vyžaduje důsledné plánování dopředu! Během rozbřesku totiž orli ukládají do vůdcovských výnosů karty se znakem mýtin. Výnosy jsou čtyři a hráč orlů je provádí postupně během bílého dne: verbování, pohyb, bitva a stavba. Orli mohou využít jen ten výnos, kde je karta a to pouze na mýtině, která je shodná se znakem karty. Zároveň ale tyto výnosy použít musí! Pokud ne, ukáže se, že jejich vůdce vše špatně naplánoval, orli upadnou do chaosu, přijdou o část svých vítězných bodů a je potřeba odvolat vůdce, zvolit nového a začít odznova plánovat výnosy. Večer si hráč orlů dobere karty a získá vítězné body – oboje ovlivňuje množství postavených hřadů. 
  • Lesní aliance Na začátku hry nemá zvěř z lesní aliance na herním plánu žádný svůj komponent. Jsou to vzbouřenci a rebelové, kteří se snaží získat sympatie obyvatel lesa. V rozbřesku šíří lesní aliance sympatie. Použije k tomu stoupence, kteří musí mít stejnou barvu jako mýtina, kde chtějí sympatii šířit. K prvním třem sympatiím stačí jedna karta stoupence, od čtvrté sympatie je nutný vyšší počet stoupenců. Během rozbřesku lze hrát ještě vzpouru, během které si na sympatizující mýtině vytvoří základnu, přidá bojovníky a jednoho důstojníka. To vše ho stojí dvě karty stoupenců o stejné barvě jako je patřičná mýtina. Ve fázi bílého dne má lesní aliance možnost hrát akce: výrobu – vyrábění předmětů z karet v ruce pomocí sympatií na patřičných mýtinách; mobilizaci – přidávání karet z ruky do balíčku stoupenců a během výcviku povýšíte na své základně jednoho bojovníka na důstojníka (opět pomocí karty z ruky). Večer provádí lesní aliance akce jako pohyb, boj, verbování a agitace – další šíření sympatie v lese. Mohou provést tolik akcí, kolik mají důstojníků. Nakonec doberou karty do ruky. Vítězné body získává aliance za šíření sympatie, každý žeton umístěný na mapu vám generuje určitý počet bodů. 
  • Tulák se potuluje lesem, spolupracuje se všemi frakcemi, ale může i bojovat s těmi, které jsou vůči němu nepřátelské. Tulák je velmi silný spojenec, ale umí být i nebezpečný nepřítel. Své akce provádí pomocí vyrobených předmětů, které může získávat obchodem s ostatními frakcemi. Pokud se tulák dostane do boje a obdrží zásah, jsou mu poškozeny jeho předměty. Tuláka nejde jiným způsobem zranit (a ani zabít). Tulák získává vítězné body především za ničení herních komponent svých nepřátel a vylepšování vztahů se spřátelenými frakcemi. Udělat z některé frakce svého spojence je pro obě strany velmi výhodné, mohou během hry využívat mnoho bonusů. Během rozbřesku tulák obnovuje (otáčí) své použité předměty a také se může prosmýknout, což je jeho speciální pohyb po mapě mezi mýtinami. Za bílého dne může tulák používat své předměty a díky nim provádět následující akce: pohyb; bitva, průzkum – hledání předmětů v ruinách na mapě; pomoc – tulák předá jinému hráči kartu z ruky a vezme si od něj vyrobený předmět; úkol – tulák plní úkol z karty; střela – zastřelení jednoho protivníkova bojovníka nebo zničení jedné stavby; oprava – oprava poškozeného předmětu; výroba – vyrábění předmětů z karet v ruce a nakonec zvláštní akci, kterou má každý tulák jinou. Večer může tulák odpočívat – přitom si přesune poškozené předměty do své brašny. Dále dobere karty do ruky a nakonec musí zkontrolovat počet předmětů, které nese a pokud je počet nadlimitní, je třeba některé předměty odhodit.

S tímto produktem uživatelé nakupují

processing...